Friday, June 12, 2009

There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either

(Quote: Robert Graves)

Vem vill jobba på sommaren anyway?


Jag har aldrig riktigt på allvar trott på att jag kommer att ha ett vanligt jobb. Ett jobbjobb. Jag vill ju göra annat. Jag vill inte jobba hela året och vara överlycklig över mina futtiga fyra semesterveckor. Det är ju fan skrämmande. Hur kan man leva så?? Förra sommaren jobbade jag 8-16 med kontorsuppgifter i fyra veckor. Det var alldeles tillräckligt. Jag trivdes där. Allt var bra. Men herregud ÅTTA TIMMAR OM DAGEN. Jag vill vara FRI.

Känner mig Very Oscar Wilde.

Anyone who lives within their means suffers from a lack of imagination.

Indeed I have always been of the opinion that hard work is simply the refuge of people who have nothing to do.

No comments: