Tuesday, December 22, 2009

"Alltså det här ser för jävligt ut."

Jag har utvecklat två addictions under de senaste veckorna med skrivandet. (Och borrandet, och mörkret, och ensamheten och....)

Arga snickaren på kanal 5:s webb tv. Folk som tagit sig an renoveringsprojekt och tänkt att det där bygger de ju ihop på nåra helger, typ. Med heltidsjobb och småbarn och ingen som helst aaning om hur man skruvar i en skruv. Då säger Anders ett sanningens ord. Och snickar ihop eländet till sist förstås, alltid lyckligt slut. I love. (Har jag sagt att jag aldrig ska köpa hus?)

Lyxfällan på tv3 play. Nu vet jag hurdana människor som använder sig av snabblånstjänster... Jag har alltid undrat. Och Charlie & Mathias får mig att vilja organisera mina papper i mappar och göra upp en budget.

Hur mycket jag än trivs med sköna jullovskvällar med glögg, schoko, böcker, katter etc så kan jag helt enkelt inte hjälpa att jag litegrann saknar Anders, Charlie & Mathias....

I love you guys!!! Ska dedicate min kandidatuppsats åt er!!!

4 comments:

Anonymous said...

jåå, detdär med remont eller bygga sku jag nog kunna skippa...
h.Lisa :)

Fridolina said...

Mmhm ;) Om int det krossar ens förhållande så ruinerar det en ekonomiskt. Antagligen både och... ;)

//m said...

Nej nej, ni har totalt missförstått det hela! ;)

Lisa, inte har väl K&A's lilla projekt skrämt bort dig?

Frida, men Andres verkar kunna? Så inte ruinerar det väl allas förhållanden eller ekonomi - eller finns det endast EN Anders? ;)

Fridolina said...

Det finns bara en... ;)