Monday, January 18, 2010

Mitt 2009 i bilder, del 2


Juli & Ruisrock med Anya & Olya!



I augusti gick jag en kurs i Finlands konsthistoria.


Och såg bl.a. Lily på Flow!


Jag var sjuk på min 24-årsdag och det var lite synd om mej.


I september umgicks jag med gamla och nya vänner och släktingar. Det var barkvällar och lunchar, det var skypedejter och långa msn-konversationer.



Jag hjälpte Amina med finskan. Eller nej, det gjorde vi nog inte. Vi gick på bio istället.


I oktober bodde jag i Träskvik en vecka och skötte hundar...


...och katter.


Jag bakade muffins.


And lived to tell the tale.


I slutet av oktober kom Olya & Anya på besök igen. Vi hade en fantastisk vecka tillsammans!

Med konst


och drinkar


och råsa glitter


och Patrick


fram till veckans höjdpunkt...


I november började jag läsa ryska, drack shottar med Lisa på Porthanjatkon, åkte på fysikerkryssning, firade Lillajul i Närpes och såg Marilyn Manson i Hartwall arenan:

...sweet dreams are indeed made of this...

I december for jag till Italien!


Och såg Muse. Igen.


Värt det.

Jullov blev det sen sist och slutligen...

(Såhär snäll och gullig är Hugo om man fångar honom när han sover. Om han fångar dej när du sover rekommenderar jag att du har riktigt tjocka sockor på dej. Helst skor.)

Julen 09: Glögg, snö, te i bilen, frostiga katter, winter wonderland, isiga vindrutor, choklad, månskenspromenader, Sunes jul-maraton, midnight suppers, deckare, hot shots och så den där fiskrommen i vispgrädde som passar till precis a l l t på julbordet och som man kan äta på smörgåsen efter julafton.

And this could be the start of an Amazing New Year....: På tolvslaget 2009 stod jag på en balkong i Tölö och tittade på fyrverkerierna över Helsingfors. På tolvslaget 2010 låg jag i en snödriva i Närpes och tittade på stjärnorna (och den snälla fulla månen! oh yeah! ;D).

Puss på dej Bloggen!!!

2 comments:

//t said...

Fantastisk sätt att se tillbaka på det gånga året. Det stämmer verkligen att en bild kan säga mera än tusen ord... :)

Fridolina said...

Tack! Jo, och så är det mycket lättare också om man inte kommer på något att skriva! :)