Friday, July 09, 2010

Kära Dagbok...

Idag har jag städat. Det blev uppskjutet från igår då jag tyckte att en öl med Hanna lät som en mycky vettigare idé. Måste varna för städning i sånahär temperaturer. Ska det inte vara fräscht efter ett litet sommarregn? Eller, det är nog fräscht därute men den där luften kommer inte in i min lägenhet. Litet minifönster. Nåja, jag ska inte klaga. Många har det varmare. Största delen av jordens befolkning har det varmare om vi ska vara riktigt noga. Men nåja. Svettigt. Man ska kanske helt enkelt lämna golvskurandet till en annan dag. Imorgon tar jag tåget till Österbotten igen. Det blir 50årskalas på lördag! Och jag får gäster både nästa vecka och därpå följande vecka (hence, the cleaning). Nu ska jag ställa väckarklockan på tidigt och gå och lägga mig. Äntligen svalare!

No comments: