Tuesday, November 30, 2010

Alltså hörni

Jag har varit i Österbotten igen.

Och då jag inte hade med mig min egen dator så blev det inget bloggande heller. På fredagen tänkte jag skynda mig till tågstationen i tid så jag skulle ha chans att få biljett till 15.30-tåget. Det fick jag inte. Nåja, jag tillbringade en timme i Pocket Shop:en tills 16.06-tåget skulle avgå. Men det gjorde det ju inte. För det var en timme försenat. Då hade jag redan hunnit titta på alla böckerna i Pocket Shop:en så jag gick till Akademen. Där köpte jag en julbok. Väl framme i Österbotten (typ 22.30 nångång) hade jag ont i magen (unicafésmörgåsen eller stress? svårt att säga) och fick varmt honungsvatten som funkade väldigt bra. På lördagen firade vi Lillajul i vikingastil (se bild) och på söndagen tittade vi på Harry Potter filmer (ettan och tvåan). 

No comments: