Sunday, February 26, 2012

Burning Bridges

Idag lyssnar vi på den här klassikern tycker jag. Very catchy är den. Nästan lite för catchy om ni förstår vad jag menar.



Och gillar det faktum att den mest gillade kommentaren till den här videon på youtube är:

"can you imagine matthew bellamy's ipod????"

Burning Bridges-riffet kan man nämligen få höra av Muse också. Det låter lite såhär:



(Francis Rossi från Status Quo är tydligen ett stort fan av Muse!)

Så om jag ska imagine Matt Bellamy's ipod så kan jag nog inte säga så mycket annat än att den säkert innehåller en härlig blandning av allt från Chopin till Rage Against the Machine. Och Status Quo förstås.

PS. Hittade en lista på "Stars who listen to Muse". Bland andra stora namn finns där mina barndomsfavoriter Taylor och Zac Hanson!!! Mmmbop på det!

No comments: