Saturday, April 04, 2015

Den ultimata påskläsningen?



Magiska Fabergéägg? Helcrazy historisk fantasy? GALET SNYGGT OMSLAG. (Och jag tror vi kan kora vinnaren i "Best Dress on a YA Cover" nu.)

I'M INTRIGUED.

Det roliga är att den har fått bra recensioner på Goodreads av t.ex. kräsna Emily May, vars recensioner jag följer och av författaren Maggie Stiefvater (som skrivit Scorpio Races och Raven Boys).

Så... Jag bevakar pocketversionen på adlibris. 

Min påskläsning består av Pratchetts två första Tiffany Aching-böcker och det passar ju bra, att läsa om häxor. Gillar! Och efter att ha läst ut den där samlingen med romancenoveller så behöver jag en ny - så praktiskt att alltid ha en novellsamling på gång i kindlen, ifall man behöver paus från tjockare böcker eller har svårt att bestämma sig för vad man ska läsa. Och kindlen kan man ju alltid ta med sig.

Det blev Kelly Link. 


No comments: