Wednesday, March 02, 2011

Day 02: Your favourite instrumental song

För tillfället, är den här:



Ärligt talat så har jag svårt att se någonting som inte är underbart med den här låten. Den handlar om en satellit, den har tuffa ljudeffekter, den är space age och den är förtrollande. Dessutom har den en inte-så-liten Museanknytning. (Och i en inte-så-okänd låt av nyss nämnda orkester vågar man nog säga att gitarristen har inspirerats av just den här låten.)

Add to playlist, mesamm! Eller hur?: The Tornados – Telstar

Annars hade jag nog valt den här: The Smiths – Oscillate Wildly

2 comments:

Himmelske Danser said...

hehehe, The Tornados är söt och det är prcis som du, gillar en sådan konstig stuff ;) men jag tror det är awesome!
Och The Smiths ...ohhh, The Smiths! Jag viste inte den här låten då, tack!

Fridolina said...

Mmhm! Jag är nog lite söt och konstig! ;) Ja, det är en av mina Smithsfavoriter!