Thursday, June 23, 2011

Happily Ever After

Jag skrev tidigare om att jag tänkte prova läsa lite romance i sommar. Nå. Det har jag nu gjort! Här ser ni bokpaketet som jag väntade för några veckor sedan. Det var Smart Bitches som stod för rekommendationerna och jag valde att testa en "contemporary" och en "historical" (ni märker hur jag redan är down with the terminology i den här genren) för att få så olika smakprov som möjligt.


Först av allt vill jag bara säga: Aaaaah - färgerna! Jag blev alldeles superglad när jag öppnade det här bokpaketet (ja ni märker att jag t.o.m. kände mig tvungen att föreviga den här stunden) då böckerna är söta som karkki!!

Jag började med Bet Me och läste ut den på några timmar. Den var helt enkelt väldigt rolig och välskriven. Särskilt dialogerna var underhållande och gjorde att man bara ville läsa vidare. En negativ sak som genomsyrade hela boken och faktiskt störde hela läsupplevelsen litegrann var huvudpersonens issues med mat. Jag vet att hemskt många kvinnor känner igen sig i sånt och jag vet att mammans inställning till mat och sin dotters vikt var en viktig del av storyn men alltså... Ibland fick jag bara lust att bitchslappa vår kära hjältinna och förklara för henne att
a) Att skippa både kolhydrater och fett är inte bara omöjligt utan också satans korkat!
b) Om du är så jävla missnöjd med din vikt så kan du väl för i helvete börja träna ordentligt you miserable piece of fat!!
Nåja, det där blev lite väl häftigt, jag gillade alltså boken!

Till min stora förvåning gillade jag den ljusråsa 1800-talshistorien ännu mer! Ja ni märkte kanske att den andra boken i Bridgertonserien av Julia Quinn finns med i den där bokbeställningen som inte hann fram före midsommar (snyft!). Och min lilla ljusråsa är alltså nummer ett i serien. Hur kan man motstå en serie med åtta böcker, där varje bok handlar om ett av de åtta Bridgertonsyskonen? Jag gillar familjen Bridgerton. (Och ingen av de unga damerna har ätstörningar!)

PS. Nu fick jag meddelande om att min beställning skickats. Borde kunna hämtas från posten på tisdag då ungefär. Nice.

PS2. Bästa midsommarboktipset på Dark Places!

PS3. Jag tar buss från Kampen till Dalsbruk och sedan beger vi oss in i stormen - wish me luck! Storm på Holmen - myspys! Storm under båtresan - not so very myspys!

2 comments:

Anonymous said...

Du är för rolig du Frida! :)

Fridolina said...

Visst e ja! :) Å hemskt bra boksmak har jag ju å ;)