Tuesday, June 14, 2011

Kvinnors klädsel är fortfarande deras val

Anna-Lena Laurén är så klok! Hon skriver om de där slampmarscherna. Jag kan rekommendera hennes böcker. Både De är inte kloka, de där ryssarna och Sedan jag kom till Moskva (den tredje har jag inte läst, ännu). Den första handlar om, ja, ryssar och hur hon personligen har upplevt Ryssland och den ryska kulturen under sina år i landet medan den andra är personliga (och kloka!) reflektioner om livet, kärleken, förhållanden och sådant.

Och en helt annan sak. Smart Bitches är experter på att få mig att vilja läsa böcker jag inte trodde jag ville läsa. Den senaste heter The Twisted Tale of Stormy Gale (bara det namnet alltså!).

"On to the romance. Stormy dresses up as sort of a slutty gypsy (as one does) to try to trick the Duke into revealing the whereabouts of her brother’s time travelling device."

2 comments:

Annika said...

Best quote ever!

Fridolina said...

Nåmen visst! Boken gick omedelbart till min önskelista.