Saturday, March 14, 2015

Besvikelser

Fangirlandet har varit enormt här på bloggen på sistone. Visst, jag har läst ovanligt bra böcker den senaste tiden (Riveted och Black Dove, White Raven - två fullpoängare!). Och så valde jag förstås det bästa från de senaste månaderna till min "tipsvecka". Men nu tänkte jag sådär alldeles kort berätta om några böcker som jag blev besviken på. Inte bara sunshine and daisies här. Jag har skrivit korta recensioner om dem alla på goodreads så klicka vidare för mer detaljer om ni är intresserade.

Alltså det är möjligt att jag är den enda som inte blev upp över öronen förtjust i Gardells Torka aldrig tårar utan handskar - Kärleken. Jag har tyckt om annat jag läst av Gardell så jag funderar ändå på att prova tvåan.

Jag har läst Marian Keyes under många år och följt med Walsh-systrarna. Så när jag hittade The Mystery of Mercy Close - om yngsta systern Helen - i bibliotekets återvinningshylla tog jag genast med den hem. Och... jag vet inte om det är jag och min smak som har ändrats och Keyes inte passar mig längre eller om den här helt enkelt inte var så bra.

På Forever Young Adult finns så jäkla mycket kärlek för Jessica Darling-serien att när jag såg första boken - Sloppy Firsts - på rea så slog jag till. Det var väldigt lovande och så mycket potential där men sedan blev det bara sexistiskt, fånigt och helt enkelt dumt.

Ilona Andrews serie om Kate Daniels är lite av en klassiker i paranormal romance-kretsar (och i romance i allmänhet). Så när Felicia Days underbara Vaginal Fantasy-bokklubb läste Magic Bites, första boken i serien, så bestämde jag mig för att haka på. Jag förstod mig inte alls på den och alltså frustrationen när alla tyckte så mycket om den!

Julia Quinn är en av de allra första romanceförfattarna jag läste och även om jag nu har hittat många andra favoriter så har hennes böcker ännu en alldeles särskilt plats i mitt hjärta (Bridgertonserien - awww!). Så jag skaffade hennes senaste - The Secrets of Sir Richard Kenworthy - genast när den kom ut. Och den var en katastrofal besvikelse!

No comments: