Thursday, March 05, 2015

TIPS: Book Smugglers Publishing

Jag har nämnt Book Smugglers några gånger, eller hur?


Men ni visste kanske inte att min favoritbokblogg också har blivit förlag? Book Smugglers Publishing gav i höstas ut sex korta noveller på temat Subversive Fairy Tales.

Hunting Monsters är t.ex. inspirerad av Rödluvan och Skönheten och Odjuret. In Her Head, In Her Eyes är inspirerad av den japanska sagan "Hachikaduki: A Girl with a Bowl on Her Head". Octavia Cades The Mussel Eater (Pania of the Reef) blev nyligen nominerad för en BFSA! Alla är läsvärda men jag tror att min favorit är Mrs. Yaga (Baba Yaga) av Michal Wojcik.

Alla sex finns att läsa på bloggen. Här har ni länkar till alla berättelserna.

Jag är superimponerad av det här initiativet - och utförandet! Det känns som att Book Smugglers verkligen vet vad läsarna vill ha. Ja tack vi vill ha snygga omslag också på våra e-böcker. Naturligtvis kommer de flesta att också köpa de här novellerna trots att de finns att läsa gratis (och 1000 tack för det!) för att extra content och så vill vi kanske ha dem i våra bibliotek. Och yes please vi vill ha kuddar och tavlor med våra favoritomslag omg!!! (Jag vill ha Mrs. Yaga-klockan på min vägg!)

Ser fram emot vårens noveller, som är på temat First Contact.

No comments: