Wednesday, August 04, 2010

Det här är inte en bokblogg

Men ni har kanske noterat min läslista nere till höger. Efter många misslyckade försök att föra läsdagbok tänkte jag göra som bokbloggarna och ha min läs(t)lista här på bloggen. Några recensioner blir det ändå inte, kanske ett tips eller en varning ibland. Jag kan förresten ta varningarna genast.

The Lost Symbol: Som jag har försvarat Dan Brown!* Med tre ord: Jag ville gilla.

Elva minuter: Jag har aldrig riktigt förstått vad folk ser i Coelho, även om jag gillade vissa saker hos Veronikaboken och Alkemisten, men den här var helt enkelt inte i min smak. Med tre ord: Dåligt, om sex.

När ingen ser: Nej. Nejnejnejnejnej!!! Det som störde mig mest var att George hade en riktigt bra deckare här och behövde liksom inte ta till billiga knep.** Med tre ord: Satans jävla skit.

* "No!" Vittoria said from above, breathless. "We must evacuate right now! You cannot take the antimatter out of here! If you bring it up, everyone outside will die!"

Utdrag från Angels and Demons. (Läs den istället! Eller Da Vinci-koden. Eller nån av domdär andra som jag inte minns vad dom hette men som också var bra.) Ämnen som religion och modern fysik. Hänsynslöst intryckta i en thriller med biljakter, otroliga handlingar och extremt overkliga karaktärer. What's not to like? ;)

** Jag vill inte avslöja någonting men man kan googla boken (With No One As Witness) och kanske följande i serien (What Came Before He Shot Her).

2 comments:

Linda said...

Bra idé! Jag har också funderat på att göra nåt liknande, bara för att själv hålla reda på vad man läser. Man vill ju inte läsa samma bok två gånger i misstag. ;)

Fast det här alltså inte är en bokblogg, får du gärna lista dina favoriter också (om det finns andra än Agatha Christies)! :)

Fridolina said...

Jodå. Om man ändå skulle ha antecknat allt! Favoriterna ska jag nog småningom avslöja också ;)