Tuesday, April 12, 2011

Lust, fool, eat

Helgen och sånt. Nessie var här, han kom på torsdag kväll och på fredagen promenerade vi in till stan via Berghäll och senatstorget (där vi faktiskt såg Munamies som spelade in en video!!) och Eira och Rödbergen. Sedan var vi trötta och hungriga och så gick vi till matbutiken och tog bussen tillbaka. På lördagen besökte vi galna dagarna (han har redan sett Ateneum så jag tror han börjar känna huvudattraktionerna i stan) och jag köpte äntligen min bokbox (se bild!)! På söndag for Ness hem och det var tråkigt men jag gick till mommo och mofa som bjöd på bakelser från Lissabon. Sedan tittade jag på Grannfejden till lite för sent på natten. Igår gick jag äntligen till frissan och klippte topparna (10cm) och det kändes jävla skönt. På kvällen kokade jag lite pasta, stekte lite bacon (ja alltså Nessie var ju här) och drack en stor, kall och mörk tjeckisk öl och så skajpade jag med Olya till lite för sent på natten. Idag var det kalas hos min kusin och hon fick en liten bok av mig om 101 saker man ska göra före man blir old & boring. Hon fyllde sjutton. Mommo tyckte att man vet att man är gammal när man har ett barn som snart fyller femti. Jag sa att om vi ska räkna så så har hon dessutom ett barnbarn som snart fyller tretti.

Snart-30-åringen med sina nya flickböcker!! Iiiiihh!!1

Rubriken: Mitt resultat från det här ordtestet. Hur mycket de beskriver mig vet jag nu inte men åtminstone tycker jag de beskriver helgen alldeles utmärkt. 
Lust: tja... se bilden!
Fool: det här att ta ledigt en helg för att bara ha kul.
Eat: sjukt gott när någon annan lagar.
Hmm. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att alla tre är enkla och enstaviga ord. Vad säger det månne?

2 comments:

Emmas Bokhylla said...

Ah, vilken harlig helg! Och jag tycker att det later som tre harliga ord! ;-)

Fridolina said...

Jo verkligen! ;)