Wednesday, December 07, 2011

Den efterlängtade

Kalendern! Ni har kanske hört om den?



Såhär ser en vanlig vecka ut. Eller egentligen är det här inte alls någon vanlig vecka för det är min nästa födelsedag. (Man kan göra födelsedagslistor, visst fantastiskt?) För veckouppslagen kan man välja färger, mönster och så valde jag att ha en "att göra"-ruta nere på vänstra sidan och en "veckans idé/mål/konstverk" på högra.



För de sista sidorna finns många möjligheter. Jag tänkte att jag vill ha hälften av dem helt tomma och hälften kanske linjerade. Sedan såg jag att det fanns alternativet "notlinjer" och det kunde jag inte motstå. Inte för att jag kan skriva eller läsa noter ens litegrann utan bara för att det är lite roligare än vanliga linjer. Nåja, resten tänkte jag ha tomma men det blev ändå det här härliga "målarbok"-alternativet. Åh.



Första sidan är alltså en bild från Musekonserten i Italien för ganska exakt två år sedan. Neongrön text (mitt på bilden, vilket man ju inte alls måste ha, men jag ville ha det så), rött gummiband. Baksidan är en text jag har fotat väldigt suddigt. Jag ville ha den på bild utan att den går att urskilja helt enkelt.

Den smarta linjalen (min är genomskinligt blå) som funkar som bokmärke glömde jag ta bild av.

Oh gad, vilket inlägg, man skulle tro att jag fick den gratis.

No comments: