Tuesday, December 20, 2011

Mera julklappsböcker

Johanna L tipsar om ungdomsböcker. Hungerspelen var en av 2011s absolut bästa läsupplevelser för mig. 

Book Cover Girl gör en fin sammanfattning. Liftarens guide till galaxen är en klassiker och en av mina favoriter. Och Nice Girls Don't Get the Corner Office har jag läst och gillat efter att jag läste om den på just den här bloggen för något år sedan. Trots att jag är varken hyperlitterär eller superkritisk har jag faktiskt köpt Det nya folket då hon verkligen väckte mitt intresse för den i ett tidigare inlägg (och fyra euro på Akademen kändes okej!). 

2 comments:

Marie said...

Hungerspelen är nästa på min läslista! Och tack för snabbrecensionen av böckerna och bedömningen att de passar för tonåringar, min kusin som är 16 ska också få dem i julklapp :)

Fridolina said...

Oj så kul! :)