Saturday, September 29, 2012

Romanceland

Mycket har hänt sedan jag bestämde mig för att prova på kärleksromaner sådär på riktigt. Jag klickade hem The Duke and I av Julia Quinn och Bet Me av Jennifer Crusie. Jag gillade båda, men tydligen blev jag lite mer förtjust i Quinn för efter det här har min romanceläsning så gott som enbart bestått av "historicals".

Egentligen tror jag att det började med att jag läste Överenskommelser av Simona Ahrnstedt. Då tänkte jag - varför läser jag inte fler sånahär böcker, och så råkade jag på (okej då - googlade frenetiskt) hennes blogg och där tror jag att hon tipsade om typ Quinn, James & Kleypas (eller så var det i någon intervju). Sedan hittade jag Smart Bitches och the rest is history.

Jag har länge tänkt skriva ett sammanfattande inlägg om Julia Quinns böcker och också om Lisa Kleypas böcker (som jag gillar lika mycket - om inte mera! - än Quinns). Så det ska nog bli av. Snart. Dessutom tänkte jag berätta om några romanceförfattare jag provat på men inte gillat (Eloisa James, Cecilia Grant, Sarah MacLean).

Länkar till Simona Ahrnstedts blogg och böcker:

Överenskommelser

Betvingade. Har inte läst ännu. Verkar väldigt lovande!

No comments: