Monday, September 09, 2013

Den tjugofjärde augusti

Jag fyllde alltså 28 för två veckor sedan och som den duktiga bloggare jag är så knäppte jag bilder hela dagen. Sedan så kom jag mig bara inte för att blogga om det... Men här har ni nu i alla fall - min födelsedag i bilder:

Dagen började extremt tidigt med en snabb frukost.


Sedan svettade jag ner min frisyr när jag sprang med mina väskor till Bölestationen för att hinna till Vasatåget.



På tåget läste jag Grave Mercy, en bok som jag skaffade pga assassin nuns! Helt på sant. Det är vad den handlar om. "If she chooses to stay at the convent, she will be trained as an assassin and serve as a handmaiden to Death." Utspelar sig i 1400-talets Bretagne. (Den var inte jättebra men ändå - ASSASSIN NUNS!) Här försökte jag fota den tillsammans med Tavastehus slott:



På Vasa tågstation möttes jag av sång och blommor (i ciderflaska) av mamma, pappa och moster Kati som var på Österbottenvisit den helgen. Jag fick också ringen som syns på bilden.



Sedan for vi till Juthbackamarknaden (första gången för oss alla!) och promenerade och jag hittade gamla böcker (surprise surprise!!). När vi var färdiga och promenerade mot bilen så spontanshoppade vi också en gammal skolkarta (som inte ens ryms in i min lägenhet)!

Här ville jag att mamma skulle fota mig med min karta:




Skyddskåristens minnesbok:


När vi kom hem flyttade Gösta och Börje några får.



Och så dukade vi bordet tills gästerna (Fammo och Nessie) kom.



Lilla My-frisyr!



Vi åt råsa prinsesstårta. I ett oövervakat ögonblick försvann en del av marsipanen från tårtan. Gissa vem som var den skyldige?

Jo - THIS GUY!!!:



HUGO, 4 ÅR. FAVORITMAT: ALLA SÅRTERS PIPDJUR, FLUFIGA ANKBARN (snyft!), SHIPS, RÅSA PRINSESSTÅRTAR.



Det var ungefär lika många hundar som människor på mitt kalas!



När det blev mörkt for jag med Nessie hem till honom och han körde upp på gräsmattan så jag fick gå och välja äpple från äppelträdet.



Jag läste sista sidorna i boken.



Och av Nessie fick jag ett paket som matchade min skjorta!


(Det var örhängen!)

No comments: