Friday, May 27, 2016

Beauty Queens



Ett gäng tonårstjejer från tävlingen Miss Teen Dream America är de enda överlevande efter en flygkrasch på en öde ö. Hur ska de överleva och få hjälp? Kan deras skönhetstävlingsskills vara till nytta? Och är de verkligen ensamma på ön? Jätteormar, plattänger, statshemligheter, pirater, feminism och vänskap av det otippade slaget. I LIKE.

Det som tar ner betyget en aning är att det är så tydligt att det här är en bok med Budskap. För det mesta funkar det ändå för att det är så bra men i ett par scener kände jag lite att "jaha, det här är med för att författaren vill säga det där" typ.

Jag lyssnade på ljudboken och kan rekommendera om du tycker om ljudböcker eller klarar av att köra bil / jogga / promenera och lyssna på bok samtidigt (multitasking - inte min grej) för det är författaren som är berättare och hon är riktigt bra och gör en massa dialekter och sånt. Själv skulle jag ha läst ut den på ett par dagar om jag haft texten men nu blev det ett par månader istället! Är ovan. 

There was something about the island that made the girls forget who they had been. All those rules and shalt nots. They were no longer waiting for some arbitrary grade. They were no longer performing. Waiting. Hoping.

They were becoming.

They were.

PS. Min nästa Bray blir The Diviners som jag har hemma i bokhyllan, yay!

No comments: