Tuesday, October 13, 2009

Muffinsblogg!

Jag har bakat muffins.

Till det här finns det fyra orsaker.

1. Jag blev utmanad.
2. Jag blev bjuden på muffins hos Lisa i torsdags. Dom var goda.
3. Marie har inspirerat.

4. Jag har köpt en muffinsbok.


"Faaa-aan."

"Maaaaammmaaaaa!! Dom ser inte alls ut SOM PÅ BILDEN!!!".

Omg det är tungt att baka. .

(Pappa sa att han tror att det där vita kommer att försvinna och han hade rätt. Så sedan satt jag florsocker + jordgubbe på och de såg riktigt aptitliga ut. Va synd att jag glömde ta bild...)

8 comments:

Anonymous said...

Oj oj frida! Älskar bildserien! Frustrationen driver dig till ångestens brant och flaskan..;) Ge int upp! Kräver träning att få sådana som du ser i boken och i bloggar! Tror jag iallafall, jag kan ju int precis säga att jag har övat så mycket..;)

/ Lotta

mysanlover said...

Sku de va nå slags maräng på eller vad? :) Jag slår vad om att de smakade helt underbart ändå ;)
Var du hemma och bakade? Det gör det lite mera förståeligt att du hittade all behövlig utrustning i ditt kök ;D

Fridolina said...

Jo, jag fick t o m så pass bra respons att jag kommer att fortsätta träna!! :)

Det sku va helt vanliga chokladmuffins, jag vet inte vad det vita var (smör, socker??) men det försvann senare ;) Yees, I am in exile in the Trashweek ;)

Marie said...

Det ser ju ut som ett smaskigt försök!! Och nästa gång ser muffinsen säkert ut som cupcaken du har till höger på bloggen --->

Fridolina said...

Tack! Jo, och det är ju insidan som räknas :) Men jag har faktiskt införskaffat både röd karamellfärg och strössel så snart ska det avanceras....;)

//t said...

Ok, du vinner. Jag blev mållös ;)

Fridolina said...

Oooh - finally! I succeeded where many have failed before me ;)

//t said...

Hmmm, faktiskt int långt ifrån sanningen ;-)