Wednesday, August 31, 2011

There's no such thing as too many books

Eller hur? Tyvärr känns det ändå ibland som att det blir för mycket av t.ex. ekonomiska skäl eller utrymmesskäl eller bara helt enkelt för överväldigande då man ändå gärna läser ungefär lika många böcker per månad som man köper... Förra helgen blev det överväldigande. 

På fredagen (konstens natt alltså) besökte vi först ett av Vallgårds loppisar för att Hanna hade tipsat om att de har fina Selma Lagerlöf där. De hade de, men de var ändå inte fina att jag köpte dem (se, jag kan visst vara återhållsam!). Däremot hade de mycket annat som var billigt och bra... En Linwood Barclay som är oläst (Stone Rain), en Christie som jag saknar (Nemesis), en fransk Stieg Larsson (älskar de franska utgåvorna!), Cider House Rules och Kristin Lavransdotter som Olga sa hon tror jag skulle tycka om och dessutom hittade vi den inte på adlibris när vi sökte för ett par veckor sedan.



Sedan till själva Konstens natt och vad vi gjorde där. Jag tog förstås Kvinnorum-utställningens gratisutgåva 100 år av kvinnors liv och gärningar med i princip hela utställningen + lite till. Snygg och intressant! Den fanns på svenska, finska och engelska. På bilden ser ni också min fina lilla "kvinnans euro"-pins. (= 82 cent!)




Så ett par bilder från Narniabokhandeln. Jag tar en liten paus med te, kex och mitt sangriaglas och håller hårt i mina två nya fynd och så ser man lite av min Kvinnorum-plansch och min nya sko.



Här kände vi att det kanske kan börja räcka med bokinköp för den här dagen men när det är Konstens natt så hör det till att köpa en bok från Akademen för att få en Bokens natt-stämpel i den så jag valde Russell Brands My Booky Wook som jag länge länge velat ha men faktiskt inte sett på Akademen förr.


Wharton hittade jag på Suomalainen i måndags då Olga behövde gå dit och göra sig av med sitt presentkort.

No comments: