Thursday, March 15, 2012

Kvinnohatare

Lady Dahmer uppmärksammade ett väldigt bra inlägg från bloggen Hatare. Den handlar om hatare. Inlägget handlar om en av alla de hatare som mobbat, hånat och dödshotat (jep) kvinnor på facebook och jag tycker att det är så härligt att den här bloggen publicerar namn och bild och allt. Han har alltså skrivit de där sakerna på facebook.

"Hur ser en vanlig näthatare ut egentligen? Efter stora nätmobbningskampanjen mot en kvinna som filmades av SVTs kameror, med något så naturligt som hår under armarna, under melodifestivalen startades event:et Ta håret tillbaka! på Facebook. Där började kvinnor i solidaritet med kvinnan som varit utsatt för nätmobbningskampanjen att ladda upp bilder på sig själva med hår under armarna."

Det där fb-eventet har också fått massvis av kvinnohatare (ja det är ju precis vad de är) att tvångsmässigt spy ur sig en massa skit i kommentarsfälten. Den här typen i inlägget är en av dem.

Om man ännu inte är övertygad om hur stort det här kvinnohatet är och hurdan jäkla uppståndelse det blir i Sverige år 2012 när några kvinnor väljer att inte raka sig under armarna och visa bilder på resultatet så kan man ju ta en titt på den här bloggen:


Jämställdister är alltså såna som har stora issues med ordet "feminist" (ett helt vanligt ord som man kan slå upp nånstans om man undrar över betydelsen) och hellre vill kalla sig "jämställdist" (för det är ju totally ett ord - NOT!) och tycker ofta att feminismen har gått lite för långt och dessutom är det ju synd om män också. Jämställdister börjar ofta sina meningar med "Varför är det inga feminister som bryr sig om..." och typ "Det här har nog feministerna inte tänkt på...". FYI: Jo, det har de. Garanterat.




Uppdatering en timme senare: Det här (inlägget jag länkade till i början alltså) spreds, som väntat, väldigt snabbt och folk har antagligen ringt och mailat till både hans arbetsplats och till fotbollsklubben han är tränare för. Han skrev just på den där fb-sidan såhär:

"Hej alla!
Jag är vansinnigt ledsen att en massa skit har skrivits från mitt namn! Mitt konto har blivit kapat och en massa skit har skrivits i denna samt andra trådar! Jag har varit inne och raderat allt som är skrivet i mitt namn som jag hittat, om det finns mer så är jag tacksam för tips så jag kan plocka bort dessa komentarer!
Jag hoppas att ingen blivit sårad pga detta tilltag som någon idiot har utfört! Jag bryr mej personligen inte om hur tjejer i eran ålder ser ut!"

Hmm. Så... lägligt då. Nåja, jättebra att det reagerades på det här iaf! Att han förstod att det har konsekvenser när man beter sig som en idiot. Ja och om hans konto påriktigt har varit kapat så är det ju verkligen tråkigt att ingen av hans vänner har märkt någon skillnad. Jag menar, skulle någon börja skriva t.ex. rasistiska kommentarer med mitt fb-konto så litar jag på att mina vänner skulle uppmärksamma mig om det genast.

No comments: