Wednesday, August 22, 2012

Hunger Games Update

Det har varit tyst om Hunger Games här på bloggen ett tag nu. Och det beror helt enkelt på att alla HG fans håller andan tills vi får veta vem som ska spela Finnick Odair (in his underwear!) i Catching Fire. (Kommer de snart att bekräfta Sam Claflin eller blir det någon helt annan?)

Nåja, kanske inte bara därför. Jag är lite orolig inför den här filmen, med ny regissör och allt. Josh Hutcherson menar att manuset är jättebra. Well he would say that. Och no offense Josh, men med tanke på dina filmval på sistone så tänker jag inte take your word for it.

Jag gillar Jena Malone som Johanna Mason. Och Philip Seymour Hoffman som Plutarch Heavensbee.

Att Mockingjayfilmen kommer att delas i två delar gör mig lite småirriterad. Så. Jäkla. Onödigt. 

Jag kollar fortfarande My Hunger Games ibland men tycker inte att den är så bra längre. De skriver mycket om skådespelarnas nya filmer och sånt som inte har något med HG att göra överhuvudtaget. Vill man hänga med i vad som händer så rekommenderar jag att gilla Seneca Crane's Beard på facebook. Där får man alla viktiga updates. Som bonus får man en hel massa Seneca Crane och hans vältrimmade skägg.

No comments: