Wednesday, August 22, 2012

Vallgård by night



(Lite inspirerat av Karins inlägg om att vara en del av ett sammanhang.)

Jag såg en tjej med pilbåge under armen. Hennes kompis hade två pilar som stack sådär diskret upp ur ryggsäcken. Jag tänkte Hunger Games och citybunnies.

En schäfer satt och väntade utanför Alepan. En flicka stannade och klappade den i cirka en sekund före hon glatt skuttade vidare. Som om hon var med i någon musikal och inte utanför en butik och klappade någon annans schäfer, liksom hallå.

Sedan fick jag syn på en clown i parken utanför Pauluskyrkan. Han stod rakt under en lampa och rörde sig långsamt, som att han tog sitt uppträdande på allvar trots att jag var den enda publiken och jag såg honom bara på avstånd och bakifrån. När jag kom närmare såg jag att det bara var en vanlig polityrgubbe i ovanligt färgglada kläder.

Sensommarnatten i Vallgård - magisk!

No comments: