Monday, August 24, 2009

Grattis Frida.

Du har inflammation i din esofagus. YEAH.

Och en hel massa feber också, åtminstone om nätterna. Imorgon har jag läkartid, och sedan får jag Nexium - jee :) can't wait!! Jo det är hemska kramper i övre delen av magen, vilket iofs är en trevlig omväxling till good old fashioned menssmärtor som brukar hålla sig i nedre delen av magen. Positivt tänkande!

Jag fyller 24 år idag och det är den 24de augusti. Får mig att tänka på det här citatet som jag har på mitt kylskåp:

"24 hours in a day. 24 beers in a case. Coincidence?"

Eeh..? ;)

Coincidence också att Bowling For Soup sjunger "Her dreams went out the door when she turned 24"?

Eftersom jag är tidig med allt har jag fått min 25årskris redan nu. Det är ju praktiskt, så har jag det över sedan. 25årskrisen kommer, som alla andra ålderskriser, när man inser att man är för gammal. Nu undrar ni kanske: vad sjutton kan man vara för gammal för när man är 25?! (Förutom 14åringar. Höhöh. Dååligt skämt. Nevermind. The infection speaking.) Jo. Man är för gammal för att bli en teenage millionaire, man är för gammal för att dö ung, man är för gammal för att bli en ung mamma och man är för gammal för att hinna få ett nobelpris i fysik innan man dör om man inte gjort sin groundbreaking research by now. Nu vill jag ju varken ha barn eller dö. EVER. Men man vill ju gärna ha möjligheten. Keep all doors open och sådär. Vem har sagt att ålderskriser är vettiga anyway.

Jag har gjort en playlist med den där låten av Bowling For Soup, och några till på samma tema:

1985

Jag lyckades ta mig till stan på födelsedagslunch med mommo, mofa & mostrarna idag och det var minsann värt det för jag fick presenter och sånt. Så klarade jag en föreläsning om modern konst också fast jag antecknade ingenting. Nu ska jag dricka té och ta en panodil mot febern kanske. (Jag har ännu kvar några Panodil från när jag bodde i Uppsala för över ett år sedan. Man tar inte i onödan. Men nu är det ju faktiskt min födelsedag. Hur sorgligt lät nu inte det där.)

No comments: