Sunday, February 06, 2011

Helgen i råddig text och fullkomligt irrelevant bild

Mamma undrade: "E d snart smalklänningsfesten?" Nåjåå!! Ganska snart faktiskt. Igår hade PPO sin smalklänningsfest och jag hjälpte till med nattmaten i köket. Jag, i köket. Det var inte alls meningen från början men jag var så sugen på öl och sällskap att det bara blev så. Riktigt kul blev det också och det fanns runebergstårtor! I onsdags när jag skajpade med Olya undrade hon om jag var "considering any parties" för helgen och jag svarade ungefär att nåjåå, "I'm considering but..." - "but no parties are considering you?" fyllde hon i och det var väl lite så. Hon tänkte också (då!) att hon skulle stanna hemma i helgen och konstaterade att "we can always drink". Sant, så sant. Nu äter jag jättegod uppvärmd stroganoff från igår hos mommo & mofa. Jag fick också namnsdagsgåva (29.12)! En biopeng! Vad ska jag se? Jag vill helst gå redan ikväll, men jag kanske väntar tills Lisa kommer hem från Alperna och går med henne. Hon brukar vilja.


Ännu en sommarprofilbild på facebook. Nu ska jag äta lite schokopudding från gårdagens middag och dricka lite schokocappuccino på det!

No comments: