Sunday, September 20, 2009

Mitt lejon

Här är en råddig video där jag bl.a. filmar mina fötter och en fågelskock (!) men den har också Emil i sig så därför vill jag visa den. (I videon ser ni också Gösta och Gretel.)



Emil blev 15 år. Jag fick honom när jag fyllde åtta. Den här videon är från sommaren 2008, som blev hans sista. Jag har en känsla av att han skulle ha haft små invändningar till hela den här Hugo&Helge-grejen... Han skulle antagligen ha tagit livet av dem.


Varför varför varför skaffar inte alla en tibetansk spaniel när det helt klart är den finaste rasen??!!

Small monastery dogs, thought to be early representatives of the Tibetan Spaniel, loyally trailed behind their Lama masters and came to be regarded as "little Lions" owing to their resemblance to the Chinese guardian lions that gave them great value and prestige.

"Tibbies" are known for their "cat-like" behaviour, including a fondness for sitting in high places.

2 comments:

Linda said...

Han e jättefin! Ja sku kunna skaffa en tibetansk spaniel! :)

Fridolina said...

Jee! :)