Thursday, January 06, 2011

Well?

 Här är den nu, hela listan:

1. Harry Potter and the Philosopher's Stone, J.K. Rowling
2. Harry Potter and the Chamber of Secrets, J.K. Rowling
3. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, J.K. Rowling
4. Harry Potter and the Goblet of Fire, J.K. Rowling
5. Harry Potter and the Order of the Phoenix, J.K. Rowling
6. Harry Potter and the Half-Blood Prince, J.K. Rowling
7. Harry Potter and the Deathly Hallows, J.K. Rowling
8. The Pursuit of Love, Nancy Mitford
9. Täällä Pohjantähden alla, Väinö Linna
10. My Sister's Keeper, Jodi Picoult
11. Den allvarsamma leken, Hjalmar Söderberg
12. The (Complete) Hitchhiker's Guide to the Galaxy, Douglas Adams
13. Vitklädd med ljus i hår, (eller någon annan av) Maria Lang
14. Från Twenty Gold till Kent, Agneta von Koskull
15. The Bell Jar, Sylvia Plath
16. Persuasion, Jane Austen
17. The Ice House, (eller någon annan av) Minette Walters
18. Sofie's värld, Jostein Gaarder
19. Millennium-serien, Stieg Larsson
20. Stalinin lehmät, Sofi Oksanen
21. The Crimson Petal and the White, Michel Faber
22. Hercule Poirot's Christmas, (eller någon annan av) Agatha Christie
23. David Copperfield, Charles Dickens
24. DIVA, Monika Fagerholm


Hur många har du läst? Den med högst poäng vinner ära och min eviga beundran. Eftersom jag ännu njuter av David Copperfield har jag själv bara 23 och en halv poäng. Man kan förresten få (en) pluspoäng om man läst Erica Jongs Fanny, från vilken jag tagit mitt bloggnamn. (Då har jag 24 och en halv av 24. Härligt med skalor man definierar utgående från sig själv!)

4 comments:

Anonymous said...

Bara 3... Fast om du räknar alla millennium-böckerna som enskilda, så 5! :)

Fridolina said...

Millenniumböckerna räknas som en ;) Harry Potter böckerna däremot - där kan man håva in poäng! ;) Lönar sig att läsa. Inte bara för att få högre score i mitt test då utan sådär annars också... ;)

Anonymous said...

Bah, den dagen jag funderar på att börja läsa Harry Potter hoppas jag nån slår mig i huvudet. ;)

Fridolina said...

:O !!!