Saturday, May 26, 2012

Fyra böcker (till)

Jag vet inte om ni har märkt men Simona Ahrnstedt kommenterade på mitt önskeböcker-inlägg! Oh wow. Hon älskar också Lord of Scoundrels, som så många andra, så den ska jag absolut se till att läsa snart. Jag nämnde att Ahrnstedts nya kommer i augusti, Betvingade heter den. (USA må vara proffs på romance men herregud så mycket snyggare svensk romance är.) 

Min senaste skajpdejt med Olga resulterade, som de så ofta gör, i ett tillägg till önskelistan. Hon läser Mockingjay nu och den fick henne att tänka på en bok hon läste när hon var liten. Den lät som att jag verkligen vill läsa den helst genast! Med gemensamma krafter och a little help from wikipedia hittade vi den engelska översättningen. Those Who Survive, av Kir Bulychev.  

Åh. Mord, London, boarding school... Åh åh åh. Boktrailer här:



På Read React Review fastnade jag för Sea of Trees (och ja, det kan ha haft lite att göra med det fina omslaget, I'm not gonna lie to you) av Robert James Russell.

No comments: