Sunday, May 06, 2012

Kvinnosaker

I fredags fick jag äntligen Caitlin Morans How To Be a Woman från bibban och nu har jag läst den och jag vet inte varför jag inte bara köpte den från första början för att det här är definitivt en bok som jag vill ha i min bokhylla (eller jo, visst vet jag, jag hade inga pengar). Den är liksom ännu bättre än jag trodde. Och jag hade seriöst höga förväntningar. Den är så full av awesome att jag vet inte var jag ska börja. Av samma orsak kan jag inte bestämma mig för ett citat (eller två eller tre eller sju) heller. Men ni kan ju lyssna lite på Moran herself.

How To Find and Use Feminism in Your Own Home:



En intervju från Edinburgh International Book Festival:



Hon twittrar flitigt. Och vill ni ha några citat så kan ni kolla härligt fangirliga bloggen Fuck Yeah Caitlin Moran.

No comments: