Monday, May 14, 2012

Så mycket bra det har bloggats idag!

Underbara Clara skriver om att vara snäll mot sig själv. Viktigt. 

Lady Dahmer om plastikkirurgi och hur svårt det är att diskutera när folk tar saker så himla personligt hela tiden. 

Peppes inlägg om gubbar och småpratet från 50-talet. Made me LOL.

Zandra skriver fint om undgomen och kärleken

Linns inlägg om barn på restaurang och finländsk restaurangkultur (i vilket hon börjar med att länka till det här inlägget). Usch. Det är så... så finskt! Det här är kanske lite otippat (om man känner mig) men jag tycker absolut att barn ska få vara med. Jag tycker också att de ska bete sig som folk men det är ju knappast något man åstadkommer genom att inte... liksom, ta ut dem ibland.

Oh my. Kan det här vara ytterligare en Maria Lang jag inte har läst?

2 comments:

Himmelske Danser said...

Den första vad Underbara Clara säger är "träffa huvudet på spiken"! Särskilt nu! Inte bara om mat och sömn men allt. Jag är samma som många människor (t.ex. kallar mig själv lat och dum...heh, du vet bättre än någon annan) men jag kan inte förstå ett urspringet av sådan själv distraktion. Så ofta vet vi att det inte är rätt och vi kommer inte att uppnå något som sätt, men still going... kan jag skylla på samhället? =)
Ok, nu ska jag springa till gym (eftersom jag gillar det inte därför att jag hatar mig själv och sen ska jag läsa andra artiklar....så intressant!)

Fridolina said...

Ja, visst är det sant! Och lite kan man alltid skylla på samhället ;) Heh, ha det bra på gymmet! Det gör ju att man mår bättre! ;)