Sunday, November 11, 2012

In Flanders fields the poppies blow


Jag började följa Elizabeth Wein på twitter häromdan och undrade över den lilla röda blomman i hörnet av hennes profilbild. Ikväll tittade jag på bilder av Muse på EMA-galan och de har alla en liten röd blomma på sina skjortor. 

Det visade sig vara Remembrance poppies. "The use of the poppy was inspired by the World War I poem "In Flanders Fields". Its opening lines refer to the many poppies that were the first flowers to grow in the churned-up earth of soldiers' graves in Flanders, a region of Europe that overlies parts of Belgium and France."

Jag tänkte inte ens på att det var Remembrance Day idag och det här med blommorna har jag bara något vagt minne av att jag hört om tidigare. Passande att jag bloggade om Code Name Verity idag iaf. Mina vallmoblommor (på bilden) finns på mitt söta lilla tepåsfat.

No comments: