Sunday, November 18, 2012

"Ta nån som är trevlig bara"

Nu är det bara tre dagar kvar av Torka aldrig tårar utan handskar på Svt Play så jag såg del 1 i fredags och tänkte se del 2 och 3 ikväll. Men nu är det inte det jag ska skriva om. Jag hade läst på Lady Dahmers blogg att Linda Skugge var med i ett program som heter Jakten på det perfekta livet. Hon är med i avsnitt 3 ("Varför vill alla föröka sig?") och även om jag är megasuperfangirl till Skugge så var själva programmet inte så bra. Avsnitt 1 däremot ("Hur lyckas alla bli ihop?"), var riktigt bra. Konstnären Lars Lerin ger vettiga råd om hur man ska hitta någon att bli ihop med:

"Nu tar du bara en och bestämmer dig för den så tror jag att det kan vara lyckat."

Och om parrelationer:

"Bara och acceptera varandra och så, inte lägga sig i för mycket så... att den ska göra si och så... så kan det nog gå faktiskt."

LOVE grissamlingen. LOVE ankan i baddräkt. LOVE de där enkla men ack så värdefulla insikterna.

Inslaget med Lars börjar cirka 19 min in i programmet. (Både Jakten på det perfekta livet och Torka aldrig tårar utan handskar kan ses i hela världen förresten.)

2 comments:

Himmelske Danser said...

Jag ska titta (bra för min svenska) och sen kommentera)eftersom nu jag kan bara säga - vad kul, jag kan förstå! =)

Fridolina said...

Ja. Det där avsnittet var roligt och kan vara kul övning! ;) Och "Torka aldrig tårar" kan man bara se i en dag till nu! Jag har ännu inte hunnit se del 2 och 3 så jag ska dem ikväll. Det är baserat på en romantrilogi av Jonas Gardell.