Friday, March 06, 2009

Fredagen den sjätte mars

Jag är fast besluten att göra den här dagen till den bloggtätaste hittills. Idag har jag skrivit en tent vars avgjort svåraste del var att registrera sig till tenten och fatta var och när den hålls. Den var alltså inte alls 14.00-17.00 utan 10.00-11.00 (vilket jag faktiskt otroligt nog märkte i tid!) och jag hade ju självklart anmält mig till någonting helt annat. Det är alltså det obligatoriska IKT-körkortet det är fråga om, det som man ska ta sin första termin på uni. HAHA. Nåja, 4/5 delar godkända och jag tänkte fixa den sista i april.

Den extra tid som jag vann på missförståndet har jag använt till att maila, blogga och läsa Stbl och Ylioppilaslehti. Värt att klippa ur är (förutom självklart Vasungabilderna i Stbl:s Alla var där ;)) en kolumn i Ylioppilaslehti skriven av Irina Subulica, en international student som skriver om Finland. Ett par citat från Ten Things I Love About You (Ylioppilaslehti 4/2009):

4. NO NONSENSE. Finland does not seem to do opulent and snobbish. Strindberg, I understand, is meant to be a posh cafe. It is self-service. I rest my case.

6. THE WORD SÄHKÖPOSTIOSOITE. Because it exists. Because you could have just called it e-mail, but you didn't. You chose to say sähköpostiosoite.

Nu ska jag måla naglarna, duscha, fixa håret, sminka mig, diska, äta kokta ägg på malaxlimpa och gårdagens sallad direkt ur skålen. Nej, ni vill inte se bild.

No comments: