Friday, March 06, 2009

Mitt läslov




Riktigt skönt var det att läsa på tent därhemma i vildmarken. NOG fanns det ju distractions, som alltid, men jag tyckte åtminstone att jag hade rätt bra tidsprioritering. Mina dagar såg ut ungefär såhär:

12.00 Väckning (helt frivillig). Té, smörgåsar och tidningar.
13.00-16.00 Fysik. Cirka ett kapitel om dagen (fyra kapitel och fyra dagar - det är sån matematik jag gillar!).
16.00-18.00 Promenad, bastu, mat.
18.00-21.00 Fysik.
21.00-> TV eller valfri bok.

Nu har jag ju alltid med mig minst tre böcker - för säkerhets skull - bl.a. de tre som syns på bilden, som är de senaste Akademenfynden. Jag hade tänkt läsa Kalevala lagom till Kalevaladagen men det blev Master and Margarita och New Moon istället. Margarita trollband mitt sinne och Edward värmde mitt frusna tonårshjärta. Sedan tittade jag på CSI.

No comments: