Tuesday, February 09, 2010

adeoalibertate med pms

Israel-Palestina-konflikten
Blodtörstiga barbariska barnamördare hela bunten! Håller på och utrotar varandra gör dom också. Bra. Låt oss för guds skull inte störa.

Alkoholism
Alkoholism är inte en sjukdom. Det är svag karaktär. Alkoholister ger alkohol dåligt rykte and I fucking hate them for that!!

Dödsstraff
Här vill jag citera Neil Gaiman: "I believe [...] that while all human life is sacred there's nothing wrong with the death penalty if you can trust the legal system implicitly, and that no one but a moron would ever trust the legal system."

Kvinnors ställning på arbetsmarknaden
Om "föräldraledigheten": Varför ska det löna sig ekonomiskt för kvinnor att gå hemma och spara på graviditetsfläsket i år och dagar??

Några andra världsproblem att lösa? Please tell me and I'll get back to you in a month or so!

[Nä, jag har faktiskt inte pms för tillfället. Men när jag skrev det här hade jag pms. Nu har jag ändrat lite. Och ids int klaga för ni fick den snälla versionen!! ;)]

4 comments:

Anonymous said...

ååh, bittert! Nu börjar du nästan kliva in på mina domäner. :) Careful...

Fridolina said...

Hehe....;)

//t said...

I beg to differ beträffande alkoholismen, men rätt i att det är synd att en liten del ger alkoholen så dåligt rykte ;)

O va fan är de för jäkla stil att berätta att du hade en mycket bättre variant som du vägrade posta??? Om så är fallet så håll då truten om det och berätta inget! Nu vill vi juh alla höra den versionen! Nu blev även jag bitter... ;)

Fridolina said...

Mmhm! Eller liten och liten.. den är väl sist och slutligen ganska stor. Och jag har inget emot att diskutera - såhär i normalt tillstånd - när allt inte är riktigt lika svart och vitt ;)

Haha, inget intressant i ocensurerade versionen, där är bara några fler svärord, typ...;)