Tuesday, June 22, 2010

Tror ni jag har semester?

Oh NOES! No WAYS! Ack, vadan en sådan uppfattning? Då jag har bara haft så hemskt mycky kvällsprogram på sistone. Linda kom och hälsa på förra veckan, ti-to, så vi drack nån öl och gick och se SATC 2. Den var ... ganska dålig faktiskt. Men underhållande ibland. Och fina kläder och så. På torsdag var vi på picknick från jobbet. Den slutade i Berghäll, eller egentligen så fortsatte den nog men jag slutade i Berghäll och gick hem för jag hade en såndär very rare sudden moment of clarity. För på fredagen åkte jag buss i fem och en halv timme till Närpes. Det gick bra! Jag valde buss för att jag ändå var på väg till Närpes och för att tågen säkert var fulla med Provinssifolk och det är ju jobbigt (om man inte är en av dem :/). På lördagen tittade jag på det kungliga bröllopet. Pretty much en perfekt lördagkväll. Helt oironiskt I may add. Söndagen betydde ännu en femtimmars bussresa (som faktiskt var sex timmar den här gången om jag minns rätt). Igår efter jobbet tog jag en powernap och vaknade 23.57 och trodde jag hade försovit mig från jobbet. Så borstade jag tänderna och gick och sova på nytt. Idag har jag shoppat leggings. Som ni säkert förstår har jag inte alls semester (från bloggen) utan jag har varit väldigt upptagen.

En liten bild för att illustrera hur cool jag var redan som elvaåring. Det här är mina solglasögon från när jag var elva. Fick en del hånfulla anmärkningar på skolgården. Vilket var totally the point.

No comments: