Thursday, August 26, 2010

Oh my.



En av mina älsklingsböcker, The Crimson Petal and the White (på svenska Sugar) ska bli film. Men det här är mer än förbryllande, ingenstans hittar jag tillräcklig info om spektaklet. Blir det en Hollywoodfilm med Kirsten Dunst (perfekt!) i huvudrollen eller en BBC miniserie med Romola Garai (är onaturligt förtjust i henne vet ej varför har svårt att föreställa mig henne som Sugar men jag bryr mig inte för hon är så adorable) i huvudrollen eller både och??

Boken är underbar. Och jättetjock. Very Dickens. But with sex.

3 comments:

Himmelske Danser said...

ok, you are the second person who is thrilled with this book, I think I need it now =) and my friend who loves this book was also happy abut Dunst playing the main character =)

Fridolina said...

Oh!! So you know about the movie? (Of course you do..;))) Yes - read it! 800 pages of Adventure!

Himmelske Danser said...

Yeah, I heared about it, but I want to read the book first, of course =)