Monday, August 09, 2010

One of Those Mondays...

Då det är bra att ha schoko!

7 comments:

Anonymous said...

Finns det dagarna när det inte skulle vara bra att ha choklad? Jag menar det är man väl värd alla dagar? ;)

Fridolina said...

Sant..;) Men igår va de som att ... schokon va liksom .. som ..
min bästa KOMPIS!!!

//t said...

Ett av livets stora mysterier för män: Kvinnors förhållande till choklad!
Är det härifrån J.R.R Tolkien fick inspirationen till Gollums relation med ringen? Men, sen o andra sidan kan man ju bra förstå Gollum och hans beteende... it makes kinda sense.

Kvantmekanik, relativitetsteorier och djupa filosofiska frågor kan männens hjärnor klara av men måste ödmjukt erkänna sig besegrade inför den "kvinnliga logikens" mysterier.

Fridolina said...

Hmmmm.... Du kan vara något stort på spåren där... När det gäller choklad kan jag nog identifiera mig med Gollum, anytime! ;)

Kvinnlig logik är mycket logiskare än manlig logik.

//t said...

Missförstå mig rätt, på inget sätt ifrågasätter jag den kvinnliga logiken. Den kvinnliga och manliga logiken fungerar inom sitt egna referenssystem och är ej kompatibla sinsemellan och därmed ej heller jämförbara :) Eftersom jag är begränsad till mitt referenssystem kan jag endast förstå och använda mig av den manliga logiken och den kvinnliga logiken uppför sig, för mig, på ett obegripligt sätt... Därför anser jag att man inte kan påstå att den ena skulle vara mer logisk än den andra. Detta naturligtvis med förbehåll vad man menar med ordet logik.

Tror de e dags för mig att dra ner på kaffe konsumtionen till max 1½ liter/dag!

Fridolina said...

Vi kan ju komma överens om att dom båda är konsistenta och fullständiga.
Eller så ökar du på konsumtionen och börjar skriva blogg! Jag ser fram emot många långa inlägg ;)

//t said...

Alltså, vad du menar är att vi är överens om att de båda är inkonsistenta och ofullständiga :)

Tror nog att den absolut bästa lösningen för omvärlden, och mig, är att jag drar ner på koffeinintaget :)