Sunday, February 10, 2013

Filmlista

Igår var jag på filmkväll och fick äntligen se Brave! Vi såg också Russell Brand i Get Him to the Greek. Brands filmer har en tendens att gå över i Adam Sandler-humor (yuck!) men det vägs upp av ... ja, Russell Brand. Jag skrattade! Nu tänkte jag göra en lista på filmer jag inte får missa i år.

Filmer jag vill se som går nu på bio:

Silver Linings Playbook
Must see! Så att jag kan heja på den på Oscarsgalan.

Life of Pi
Gillar boken. Är väldigt nyfiken. (What is this I hear of a love story? Oh no you didn't...!)

Filmer att vänta och längta på:

Pitch Perfect (8.3)
Äntligen!


Warm Bodies (5.4)
Vill absolut läsa den här Zombie Romance-boken och filmen verkar sjukt rolig.

The Great Gatsby (17.5)
Leo och cocktails och härliga bibliotek och Leo!!

Despicable Me 2 (i sommar)
Nessie blir säkert delighted när han får veta att det kommer en tvåa till hans favoritfilm Despicable Me!


Catching Fire (22.11)
Hjälp!

PS. Finfina Perks of Being a Wallflower som inte alls kom på bio i Finland (!) kommer på dvd nu anyday (möjligtvis finns den redan jag vet inte men anyway den finns snart på Makuuni, jag kollade). Ska givetvis  läsa den först.

No comments: