Thursday, January 09, 2014

Fjorton saker jag har gjort den senaste månaden (och bloggat är inte en av dem)


1. Julpyntat.


2. Varit till Österbotten två gånger.


3. Haft besök av Olga, både i Österbotten och i Helsingfors.


4. Kramat de här två. (Typisk syskonbild - "öuughh måste jag sitta bredvid den där..?!") 



5. Sett Depeche Mode.


6. Gone lite wild med namnlapparna till julklapparna. Jag var på Akademen och råkade få syn på de här Jesusbarnkorten (they're asking for it!) och plötsligt hade jag en pysselidé. Ibland får jag en sån och då bara måste jag.


(Jesuskort från Akademen och pratbubbelklistermärken och tejp från Tiger.)


7. Firat jul.


8. Läst sju böcker. (På bilden läser jag Nyckeln. Nessie hämtade ostbricka.)


9. Firat nyår på lugnast möjliga sätt.


10. Börjat på nya kalendern. (Ni vet. Den som jag designat själv på personligalmanacka. Känner ni igen pärmbilden? Jag bloggade den för ganska exakt ett år sedan...)  


11. Varit på promenader. Här är en bild av Beach House och Trädet.


12. Upptäckt att Närpes Alko har min chokladöl. Oh yeah.


13. Sett en förnärmad sparvhök. (Som hade förirrat sig till stallet och behövde hjälp att hitta ut.)


14. Firat Mommo & Mofas 70-årskalas.

2 comments:

linnea p. said...

Haha, älskar jesuskorten! För bra!

Är också avundsjuk på att du fick se en sparvhök på sådär nära håll! (Den är förresten lite lik en mycket förbryllad Ralph Fiennes tycker jag.)

Fridolina said...

Åå, tack! Kreativiteten flödade!

Det var en häftig upplevelse - fåglar brukar liksom inte se mig i ögonen sådär. Och ja, jag kan helt klart se Ralph!