Wednesday, June 03, 2015

Läsläget: expeditioner, epidemier & inkompetenta bedragare

Läser just nu: Expeditionen: Min kärlekshistoria, av Bea Uusma. Underbart med människor som blir sådär besatta. Den är Nessies (födelsedagspresent av mig) och för tung för att resa med så den väntar på mig där tills nästa Österbottenbesök.

Mamma och pappa har flyttat in i sitt nyrenoverade hus och Nessie och jag fick sova i ett gästrum som är större än min lägenhet (helt sant!). Med flera hundra år gamla stockväggar.  

Läste just ut: Den där Rulebreaker. Äntligen. Den var lite småtråkig. Synd att Pegau inte verkar vara i min smak för hennes nya Murder on the Last Frontier (kommer ut i november) ser så himla spännande ut! En historisk deckare som utspelar sig i Alaska, där huvudpersonen är "journalist and suffragette" Charlotte Brody.

Jag tog (gladeligen) paus i Rulebreaker för att läsa En enda hemlighet häromveckan. Snart recension på den!

Läser snart: Station Eleven för den ska tillbaka till bibban den femtonde.

No comments: