Wednesday, May 18, 2016

Söta saker och visa ord

We lose ourselves in books,
and we find ourselves there too.

Jag stötte på det här citatet på Pinterest och blev påmind om den där eskapism vs. igenkänning-diskussionen på Bokhora och Bokbabbel häromveckan. Läser vi för att känna igen oss eller för att fly verkligheten? Jag tror att jag vill ha ungefär lika stora doser av både och. Helst i samma bok. För visst är det häftigt när man läser om typ rymdvarelser i viktorianska London och plötsligt bara känner igen sig jättemycket?!

En annan sak jag stötte på på Pinterest:

Av Evie Seo, på Society6. (Finns också som annat än kuddar.)

Awww! Ett måste till mitt framtida hem. Precis som tacokudden och enhörningslampan

Evie Seos alster har jag förresten beundrat tidigare (vilket säkert förklarar varför hennes kudde dök upp på min Pinterest) - det var på Illuminae-författaren Amie Kaufmans instagram som jag såg att hon hade köpt Seos Illuminae fanart - hur adorable är inte det?!

No comments: