Friday, February 18, 2011

Enkät

Av Helena. JUST NU…

Läser jag: 

Ja och så The Demon-Haunted World i bokklubben.

… och tycker: om dem alla! American Gods är en ordentlig tegelsten men den har verkligen det där som gör att man vill läsa vidare. Die Physiker är hemskt underhållande och vitsi så det är roligt att läsa på tyska! JLR började jag med på Runebergsdagen och läser några sidor om dagen. Osbornes "novelisation" av Christie's pjäs The Unexpected Guest har jag inte börjat på ännu. Jag vågar ändå gissa att det är den jag läser ut först av dessa fyra... Såhär ser första meningen ut:

It was shortly before midnight on a chilly November evening, and swirls of mist obscured parts of the dark, narrow, tree-lined country road in South Wales, not far from the Bristol Channel whence a foghorn sounded its melancholy boom automatically every few moments.

Aahh. Anyone who feels a rysning av välbehag till den inledningen is a friend of mine.

Lyssnar jag på: den här listan, fortfarande: Sun med bl.a denna:



Tittar jag på: Tja. Lisa menade igår att det är about fucking time att jag börjar titta på Big Bang Theory.

Känner jag: mig fredagsnöjd!

Önskar jag: mig bl.a. de här på adlibris:
The Help, I'm with the Band: Confessions of a Groupie, Looking for Alaska, Decadent Handbook, Kungligt snygg

Längtar jag efter: våren, Roskilde, att få simma i havet, men nu närmast kanske att få vara ledig i Österbotten lite.

Och få mysa med bl.a den här.

No comments: