Thursday, February 17, 2011

Vecka sju

Nå vad har jag då gjort på sistone? Måndagen tillbringade jag i ett högstadium där jag och några andra studerande gjorde vårt bästa för att övertyga barnen att fysik och kemi är supercoolt. De var söta och klädda i rött och råsa, vändagen till ära. Sedan tillbringade jag kvällen i Physicum där jag gjorde klart en uppgift och lämnade in den. Sedan kom jag hem och klockan var typ sju och så satt jag framför datorn resten av den dagen. (Happy Valentines liksom.) På tisdagen satt jag och programmerade lite programmeringsuppgift i Physicum och när jag kom hem tänkte jag att jag kunde ju städa men är det inte egentligen dags för en sådan där maratonläsningsdag igen? It's been a while. Så jag tog bibbaboken, Picture Perfect (Picoult är perfekt för maratonläsning), och började läsa cirka fyra och slutade cirka 01.36 då den tog slut. Fin dag. På onsdagen var jag på en föreläsning i jonosfärsfysik och följde med flitigt men allt prat om radio waves och transmissions gjorde att den här låten började snurra i mitt huvud och jag kunde inte sluta:



På kvällen var det bokklubbsträff och vi pratade Sagan och fysikers klädstil och det hela drog lite ut på tiden. Vi kunde iaf konstatera att impregnate inte är impregnera på svenska. Idag har jag städat (lite) och så var Lisa hit med fastlagsbullar! Vi drack öl och cider till. För övrigt är det kallt. Men solen skiner så jag sportar Sun-listan för fullt: Sun

No comments: