Sunday, February 13, 2011

Råsa fluff

På fredagkväll lagade jag maränger. Råsa maränger. Kärleksmaränger. Ingen blir väl hemskt förvånad om jag säger att de blev lite misslyckade. Men före jag satt dem i ugnen var de söta:

Kärleksmaränger

På lördagen var jag på två möten på dagen och en sitz på kvällen. En flygplanssitz.

Hört från grannbordet:
"Vem är det som är min bordsdam?"
"Int har vi nå sånt vi."
Alltså... alltså dagens ungdom!!! Alltså påriktit.

Och när man sjunger "vodka, vodka" och vill ta in någon obskyr extra vers, så känns det inte lite fel att göra det genast efter den egentliga sången? Borde det inte liksom komma de där vanliga extraverserna först (typ åtminstone "koskenkorva")? Någon annan som stör sig på detta or is it just me?

Okej nu har jag gnällt färdigt och kan konstatera att jag hade en riktigt trevlig kväll och här får ni se suddiga bilder:

VN Airlines

Kaptenen

Flygplansmaten. Super!

Jag hade ingenting med det här att göra, jag svär.

4 comments:

//t said...

Alltså, förstod jag rätt nu (läste texten flera gånger för att försäkra mig om att jag inte missuppfattat något), du har bakat... frivilligt? ;)

Fridolina said...

Korrekt! Jag fick lust på marängsmet (barndomsfavorit) och borde helt enkelt ha slutat där men fick ett konstigt infall - "Heey - va händer om jag sätter in dom i ugnen för en stund? Sådär som det är meningen."

//t said...

Strålande! De är inte alltid så lätt att lyckas med maränger (nu kommer en massa förståsigpåare garanterat att hävda motsatsen, för jovisst är de säkert lätt om man lärt sig alla knepen), så du ska inte nedslås av resultatet! :)

"Friskt vågat, hälften vunnet" Fortsätt att experimentera och glädja dina läsare med resultaten... vem vet, det kan juh hända att du av "misstag" lyckas! ;)

Fridolina said...

Yes!! Jag ska fortsätta bjuda på mig själv trots att jag inte alltid kan bjuda på mina experiment i köket... ;)