Saturday, April 25, 2009

Jag ger nog men bara åt unga män i uniform

Alla mynt jag hittade i väskan for till krigsveteranernas insamling idag när dom som håller i sparbössorna är så söta och trevliga är det svårt att låta bli. Ooooh I'm sooo weak. Men när det går till det bästa av goda ändamål gör det ingenting. Sedan när jag blir stor och rik föreställer jag mig hur jag skriver checkar på tusentals euro åt alla goda ändamål jag kan tänka mig. Nu när jag är fattig studerande är det lite annat. Röda korset, vadå?? Skaffa snyggare insamlare liksom.

Ger ni pengar åt några välgörenhetsorganisationer? Jag har svårt att veta vilka man ska välja. Läkare utan gränser är t.ex. en som jag väldigt gärna skulle vilja stöda (sen när jag blir rik... ;)). Den verkar så... vettig. Till skillnad från typ Greenpeace som "menar väl men tyvärr går det oftast åt skogen". Sagt av en halvgalen djurälskande vegantjej som tvättar olja från sjöfåglar (en typisk biolog med andra ord). Och jag tror som hon.

2 comments:

emsu said...

Jag råkade bli månadsgivare åt WWF när jag bestämde mig för att inte springa åt andra hållet när en såndär "pärm-människa" kom... 5 euro i månaden för östersjöns välmående, så snart e nog vårt hav rent o friskt igen! ;)

Fridolina said...

Det låter jättefint! Och fem euro i månaden är ju helt överkomligt, det sku jag också mer än gärna ge åt Östersjön ;) (note to self: sluta springa åt andra hållet ;))