Saturday, April 25, 2009

Trevlig lördagkväll

Önskar jag med den här:



En av de bästa låtarna EVER. Solen lyser och Hanna och jag tänkte ta en LUGN öl. Vi funderade på bio men solen lyser ju som sagt. Hanna jobbar på kanden och har inte råd med förstörda söndagar. Själv har jag en konfirmation imorgon bitti. Halv nio hämtar mommo och mofa mig och vi far direkt till kyrkan, det är min kusin Vivi som blir stora flickan. Och jag vill ju inte gärna göra som min lillebror gjorde på vår kusin Samis konfirmation i Korsholm för cirka fem år sedan. Det här var på midsommarlördagen och Lilla Lasse hade kanske tagit en öl eller två i Fagerö för att fira sin egen konfirmation som var dan före. Han var tvungen att avlägsna sig mitt under gudstjänsten för att ... how to put this... ge efter för sina kräkreflexer. Sådär brevid kyrktrappan ungefär. Mamma, pappa och jag höll på att skratta ihjäl. Det är tur att min mamma är från södra Finland och totalt saknar österbottningarnas överdrivna mesighet och respekt för kyrkan. Därför tog hon också ett snack med prästen före Lasse konfirmerade sig och undrade hur i hela helvete dom är så dumma att dom sätter konfirmationen på midsommar då folk har bättre saker för sig. (Det skulle inte förvåna mig om hon nämnde snapsande i skärgården och bastubad och allmänt härjande som hör till.) Den här prästen var tillfälligt i Korsnäs (och inte den vanliga som är både klok och trevlig) så han var inte så förstående.

No comments: