Monday, August 08, 2011

Attention vallgårdare

Might want to reconsider vem ni öppnar dörren åt. Eller, som i mitt fall, vem ni börjar prata med i trapphuset. Jag trodde ju att de behövde hjälp eller något, och försökte bara vara vänlig. Å andra sidan var det antagligen precis så de resonerade om mig också... Yes. Jehovas flitiga vittnen här i närområdena. Jag tog tidningen dels för att jag ville get the hell out of there och dels för att jag bara orkar inte på finska. Och alltså, det här är inget nytt men: de behöver hjälp med de där illustrationerna. My eyes bleed.


Bildtext: "Jumalan valtakunta korvaa monin verroin kaikki kokemamme kärsimykset". Eeh. Det är ju fint men jag skulle nog ta den där aborten istället för att vara på den säkra sidan. (Aj jo, det kanske dom inte får?)

2 comments:

Emmas Bokhylla said...

ahhh, man faller så lätt i fällan! Själv har jag inte utsatts för dem på år och dar, tack och lov!! Hade en klasskompis på högstadiet varje familj var oerhört involverad i Jehovas och fick skrämmande insikt i vad de håller på med. Gaaa, rädda sig den som kan!:-)

Fridolina said...

Visst gör man! Jag hörde mycket om dem när jag var yngre av kompisar men av någon underlig orsak tycktes de aldrig vilja besöka vårt hus... Nu verkar de ha ringat in det här området med förtappade studentsjälar. Lycka till med det liksom ;)