Tuesday, August 16, 2011

De förlorade armbanden

Har upphittats! I över ett år har de varit totally lost och Nessie har trott att de varit hos mig och jag har hävdat att de abolut inte kan vara hos mig (heh) det skulle jag märka jag har ju som bekant inte så himla stor lägenhet.


Så döm min förvåning när jag öppnar skrivbordsskåpet och tar fram en liten skål med allamöjliga småsaker i, bland annat då Nessies armband! Alltså, den här skålen har stått framme förr, och Nessie kanske la sina armband där när han var här på besök, och så måste jag ha missat dem när jag städade undan skålen. 

Varför jag var inne i skrivbordsskåpet? Jag sökte ett armband... Som jag sedan också hittade i en skolåda i garderoben. Den där här-hänger-man-årsfestklänningen-garderoben, som jag inte hade tänkt på att kolla innan. Vad nöjd jag blev! Jag visste ju att jag har det i nån skolåda nånstans (bästa förvaringen) men blev lite nervös när det inte hittades genast.


Kalevala-armband som jag fick av mamma och pappa för åtminstone tio år sedan. Kanske konfirmationsgåva? Jag valde det själv. Fjortonåriga Frida hade bra smak.

6 comments:

Himmelske Danser said...

it's good that he forgot something useful =) And of course your Kalevala armband is the best, srsly, it is the only one thing I would actually steal from you if I could ever get you more drunk... I mean before I get drunk myself "be aware" "reaaaaalllyyyy evil face"
8D

Fridolina said...

Mmhm! ;) Heheheheeee!!! Good luck with that! :D

Ness said...

Jippiiiii!!! Bring to me now! :D

Himmelske Danser said...

Ness - which one you want? I got my eyes set on Kalevala, don't even think of it!=P

Fridolina said...

Will do! :)

That will stay safely on my arm. ;)

Nessie said...

Olya - I'll be just fine with my own ones from Dubai and the Philippines. They, like, mean so much more to me than the other one! So you go ahead and make Frida cry! ;)